"Practice what you preach". Interview met onze creative director Dennis van der Meule

Exclusief voor MarketingTribune en de BNO schrijft merk- en designstrateeg Roel Stavorinus (RM) een serie artikelen over de zichtbaarheid en positionering van creatieve bureaus. Deze keer een interview met Dennis (onze creative director).

Stel je eerst even voor. Wie ben je en wat doe je?

"Ik ben Dennis van der Meule en ik ben designer, merkstrateeg én, samen met mijn beste vriend Hans de Ruiter, eigenaar van Das Buro. Daarnaast ben ik mede-eigenaar van het onlinebureau EreCode en heb ik een aandeel in een nieuw speelgoedmerk: Zsilt."

Hoe zou je de positionering van Das Buro beschrijven? Waarin onderscheidt het zich van andere bureaus?

"We zien vaak dat designbureaus onvoldoende kennis hebben van marketing en dat strategische bureaus juist de vertaling naar vorm niet goed (kunnen) maken. Das Buro is een branding agency met een sterk fundament in design én marketing. Ik denk dat wij ons daarmee onderscheiden van onze concurrenten.

Veel bureaus die claimen strategie te ontwikkelen hebben het in feite over campagnestrategie. Das Buro is goed in merk-, marketing- én communicatiestrategie. Die combinatie zie je niet vaak bij een bureau dat van origine een designbureau is.

Is die positionering herkenbaar of überhaupt zichtbaar voor (potentiële) klanten denk je?

"Dat hoop ik natuurlijk wel. In de cases op onze website proberen we dat zo goed mogelijk te accentueren, maar dat lukt vaak nog beter in een gesprek of een presentatie. We winnen vaak pitches omdat opdrachtgevers op zoek zijn naar meer dan slechts een cosmetische verandering of het succesvol uitvoeren van een project. We willen een partner zijn in het (her)definiëren van een merk in alle facetten, van interne communicatie en employer branding tot marketing en het ontwikkelen van nieuwe diensten of producten.

Bij al onze opdrachtgevers werken we op basis van partnership. We willen niet slechts een leverancier zijn. Het lijkt er steeds vaker op dat we om de juiste redenen aan boord komen bij onze opdrachtgevers. "

Verder lezen? Lees het hele interview op BNO!