Branding Agency

Waarom samenwerken met een branding agency?
Een sterk merk is meer waard en helpt de consument keuzes te maken in het overschot aan aanbieders en communicatieprikkels. Daarnaast trekken sterke merken de juiste werknemers en partners aan. Die vervolgens weer helpen je merk verder te laden. Een branding bureau helpt om alle ervaringen en interacties die consumenten of stakeholders hebben met een merk, zowel intern als extern, zo optimaal mogelijk te laten aansluiten bij het opgestelde merk DNA. Dat allemaal om de gewenste merkbekendheid en het gewenste merk imago te realiseren en organisaties zich daarmee sterker te laten onderscheiden van de concurrentie. Een branding agency helpt je om deze zaken gestructureerd, theoretisch onderbouwd en met specialistische ervaring te integreren binnen de organisatie.
Interessant. Maar hoe pakken branding agency's dat aan?
Branding is een leuk en interessant traject. Het is veelomvattend en altijd in beweging. Je kunt er de hele dag mee bezig zijn. Het is eigenlijk nooit helemaal af, maar toch geeft het veel voldoening omdat je door structurele merkmeting precies ziet wat wel en niet werkt. Begin bij de basis:

Onderzoek
Ieder project start met een goed onderzoek. Verken je terrein en omkader je speelveld. Wat weet je van je geschiedenis, van de oprichters? Wie zijn je concurrenten en hoe zien je doelgroepen eruit? Spreek met werknemers en krijg een gevoel bij de bedrijfscultuur. Dat kan met een kwalitatief en kwantitatief onderzoek maar het kan ook kleiner. Bel eens een klant, of praat eens met wat werknemers. Zo maak je een lijst met merkassociaties (positief en negatief) en kun je aan de slag om die te verbeteren.
Strategie
Met alle verzamelde info maken je een plan. Schrijf een heldere visie en missie. Probeer je dromen en bedoelingen hierin duidelijk te verwerken. Bepaal je merkpositionering. A.k.a.: het gewenste merkimago. Dat zit in de hoofden van je doelgroep. Welke drie of vier dingen wil je dat mensen onthouden als ze je (merk)naam horen? Dat is je merk DNA. En hoe zorg je dat ze je zien? Ontwikkel duidelijke ‘codes’ of Distinctive Brand assets’ om je te onderscheiden van de alternatieven. Logo, kleur, een zin of zelfs een geur. Dit wordt je basis. Voeg je meetbare doelstellingen toe en klaar is je brand plan.
Tactiek
Hier gebeurt het. De loopgraven van brand building. In de laatste fase voer je jouw strategische plannen uit. Merk campagnes, lange termijn, om je merk bekender te maken én je imago te laden. Product campagnes, korte termijn, om je producten en diensten te verkopen. Via socials, video’s, evenementen, enz. Indoor en outdoor. Online en offline. Extern en niet te vergeten intern. In je bedrijf iedereen op 1 lijn krijgen, je merk DNA laten leven, is misschien wel het belangrijkste onderdeel. Als je dat allemaal gedaan hebt ga je de resultaten meten en evalueren. En dan, begin je weer van voor af aan.


Das Buro jouw Branding Agency?
Das Buro is een creatief branding bureau met strategen, designers en marketeers. Overlap tussen deze disciplines is cruciaal zodat alles aansluit en er niets van het verhaal verloren gaat. De kracht van ons branding agency ligt in het feit dat we organisaties op het gebied van merkstrategie kunnen adviseren en tegelijkertijd de mensen in de organisatie kunnen meenemen in een tot de verbeelding sprekend traject. Omdat we in vorm en uitvoering denken. En dat werkt aanstekelijk. Voor iedereen. Meer weten? Bel 010-4760123.
Updates
-
KETEL 1 Zomercampagne
Winkels dicht, horeca dicht, clubs dicht. Toch introduceerden we met KETEL 1 een nieuwe mixdrank.
-
Finishing Ritsons Mini MBA in Brand Management
De uitkomst van een mooi en intensief re-brandingstraject.
-
Winnaar internationale Red Dot Award
Onze poster serie voor het internationale Koorbiënnale festival is bekroond met een Red Dot Award!
-
Enterprise campaign
We can announce that we just started a long-term collaboration with the world's largest car rental company: Enterprise!
-
Tot strax
De theaters mogen binnenkort eindelijk weer open! Voor Luxor bedachten we daarom de merkcampagne 'Tot Strax'.
-
Amsterdamse Poort
Om transitie van de Amsterdamse Poort te communiceren was een duidelijke stijl nodig.
-
What’s in a name
Ook de naam is een belangrijk onderdeel van een merk. Wij kunnen het weten.
-
Whatever Comes
Terug naar de muziek. Waar het allemaal begon. Das Buro werkt samen met Dinand aan een mooi verhaal.
-
Designpanel beoordeelt Meervaart case
Het designpanel MarketingTribune beoordeelde deze week ons werk voor Meervaart Amsterdam.
-
Re-brand the Mondriaan Fund
Mondriaan Fund is the financier and driving force behind the visual arts and heritage sector in the Netherlands.
-
Internal Branding project for Luxor
Internal branding. It’s the start of every well-constructed brand positioning plan.
-
Rebranding RadioCorp
RadioCorp vroeg ons te helpen met het doorontwikkelen van de visuele identiteit.
-
Operadagen Rotterdam wordt O.
Na 15 jaar verdwijnt 'Operadagen Rotterdam' en gaat het festival verder onder een nieuwe naam: O.
-
New client: Working for Rivas
Das Buro is de komende maanden verantwoordelijk voor de corona campagnes van de Rivas Zorggroep.
-
Strijbos & van Rijswijk identiteit
We gaan het het werk en de ambities van Strijbos & van Rijswijk kracht bij te zetten door hun werk, composities en projecten op een verhalende manier te tonen.
-
Spontane Buurt Bingo
Samen met onze vrienden van Big Creative organiseerden we een spectaculaire Buurt Bingo in Amsterdam!
-
VTTI – Full of Energy
We werken aan een nieuwe merkstrategie, merkpositionering en merkidentiteit voor VTTI.