Branding bureau

Wij geloven dat goede merken kunnen verbazen, verbinden en inspireren. Wij helpen organisaties om zo’n merk te worden. Met een team van strategische denkers, onbevangen ontwerpers en creatieve marketeers bouwen we aan de grootste en kleinste merken van de wereld. Wij vinden het leven fantastisch!
Branding
Branding is het proces waarmee je structureel invulling geeft aan het imago en de identiteit van een organisatie. Zodanig dat mensen bij het horen van je naam of het zien van je logo direct een gevoel krijgen bij je bedrijf. Je ‘reputatie’ dus. Denk maar aan een piratenvlag. Branding is niet (alleen) je logo of huisstijl. Het zijn alle ervaringen en interacties die iemand met je merk heeft. Van commercials tot het kopje koffie bij de eerste afspraak. Van je website tot hoe je werknemer op een verjaardag aan een vriendin over zijn werk vertelt.
Samenwerken met een branding bureau
We noemen dit merk-ervaringen of ‘brand experiences’. Een creatief bureau helpt je om deze ‘brand-experiences’ zowel intern als extern optimaal te laten aansluiten bij de visie van de organisatie. Met als doel een organisatie te laten groeien door consumenten, werknemers en partners bewust van en loyaal aan je merk te maken.
Waarom is branding zo belangrijk?
Meneer Krabs (uit de serie Spongebob Squarepants) zou zeggen: “Centjes”. En hij heeft gelijk. Een sterk merk is meer waard. Uit onderzoek van de afgelopen jaren blijkt dat bedrijven die investeren in hun merk dat terugzien in de cijfers. Maar het is meer dan dat. Het trekt de juiste mensen aan, werknemers, partners. Die ook weer helpen het merk verder te laden. Tenslotte bepalen je werknemers, klanten en partners voor een groot deel wat je merk is, niet jij.
De juiste merkbeleving
Door wat ze voelen, wat ze ermee associëren en het belangrijkste: hoe ze er met anderen over praten. Hoe beter en eenduidiger ze het verhaal van je merk beleven en doorvertellen, hoe sterker je merk wordt. Dat geldt ook voor je uiterlijk, je tone-of-voice en het gedrag (producten, diensten, pricing, campagnes, etc.) van je merk. Hoe consistenter alle onderdelen van je merk (brand assets) zijn, hoe sneller je merk wordt herkend en hoe meer waarde het zal krijgen.

Leuk. Maar hoe pak je branding aan?
Branding is een leuk en interessant traject. Het is veelomvattend en altijd in beweging. Je kunt er de hele dag mee bezig zijn. Het is eigenlijk nooit helemaal af. En toch geeft het veel voldoening, want je ziet dat het werkt. Begin bij de basis:
Bouw je fundament.
Waarom doe je dit? Wat is je ultieme doel met dit merk en welke stappen moet je nemen om daar te komen. Je visie en missie dus. Welke idealen streef je na, en welk gedrag hoort daarbij. Je waarden en normen.
Kies je positie
Wat is belangrijk voor je klanten, werknemers, mensen waarmee je samen werkt? Wat kun je ze beloven? Hoe kun je relevant zijn? Wat doen je concurrenten en wat doe jij anders? Een onderscheidende positionering.
Inspireer de mensen met wie je samenwerkt.
Zorg dat iedereen in je bedrijf dit begrijpt en het zich eigen kan maken. Vertel het merkverhaal (brand story) op een manier die past bij je organisatie. Intern begrip en draagvlak is één van de belangrijkste onderdelen van een branding traject.
Geef het een 'gezicht'.
Onderstreep je merkstrategie met een visuele- en (niet te vergeten) verbale identiteit die het karakter van je merk weerspiegelt. Dus hoe je merk eruit ziet en hoe het communiceert. Met een herkenbare tone-of-voice en onderscheidende brand assets in een opvallende huisstijl.
Vertel het de wereld.
Met lange termijn merkcampagnes in combinatie met korte termijn marketing doelstellingen. Oftewel ‘The long and the short of it’. Klinkt simpel. Het is ook niet moeilijk. Maar je moet wel de juiste vragen stellen. Daar kunnen we je bij helpen.
Hoe dan?
Das Buro is een creatief branding bureau met strategen, designers en marketeers. Overlap tussen deze disciplines is cruciaal zodat alles aansluit en er niets van het verhaal verloren gaat. Onze kracht ligt in het feit dat we organisaties op het gebied van merkstrategie kunnen adviseren en tegelijkertijd de mensen in de organisatie kunnen meenemen in een tot de verbeelding sprekend traject. Omdat we in vorm en uitvoering denken. En dat werkt aanstekelijk. Voor iedereen. Meer weten? Bel 010-4760123.
Project insights
-
Enterprise campaign
We can announce that we just started a long-term collaboration with the world's largest car rental company: Enterprise!
-
Tot strax
De theaters mogen binnenkort eindelijk weer open! Voor Luxor bedachten we daarom de merkcampagne 'Tot Strax'.
-
Amsterdamse Poort
Om transitie van de Amsterdamse Poort te communiceren was een duidelijke stijl nodig.
-
What’s in a name
Ook de naam is een belangrijk onderdeel van een merk. Wij kunnen het weten.
-
Whatever Comes
Terug naar de muziek. Waar het allemaal begon. Das Buro werkt samen met Dinand aan een mooi verhaal.
-
KETEL 1 Zomercampagne
Winkels dicht, horeca dicht, clubs dicht. Toch introduceerden we met KETEL 1 een nieuwe mixdrank.
-
Designpanel beoordeelt Meervaart case
Het designpanel MarketingTribune beoordeelde deze week ons werk voor Meervaart Amsterdam.
-
Finishing Ritsons Mini MBA in Brand Management
De uitkomst van een mooi en intensief re-brandingstraject.
-
Re-brand the Mondriaan Fund
Mondriaan Fund is the financier and driving force behind the visual arts and heritage sector in the Netherlands.
-
Internal Branding project for Luxor
Internal branding. It’s the start of every well-constructed brand positioning plan.
-
Rebranding RadioCorp
RadioCorp vroeg ons te helpen met het doorontwikkelen van de visuele identiteit.
-
Operadagen Rotterdam wordt O.
Na 15 jaar verdwijnt 'Operadagen Rotterdam' en gaat het festival verder onder een nieuwe naam: O.
-
New client: Working for Rivas
Das Buro is de komende maanden verantwoordelijk voor de corona campagnes van de Rivas Zorggroep.
-
Strijbos & van Rijswijk identiteit
We gaan het het werk en de ambities van Strijbos & van Rijswijk kracht bij te zetten door hun werk, composities en projecten op een verhalende manier te tonen.
-
Spontane Buurt Bingo
Samen met onze vrienden van Big Creative organiseerden we een spectaculaire Buurt Bingo in Amsterdam!
-
Winnaar internationale Red Dot Award
Onze poster serie voor het internationale Koorbiënnale festival is bekroond met een Red Dot Award!
-
VTTI – Full of Energy
We werken aan een nieuwe merkstrategie, merkpositionering en merkidentiteit voor VTTI.