Amsterdamse Poort

Amsterdamse Poort is het gebied rondom het Arenastation in Amsterdam ZuidOost. Onder locals bekend als 'het Poortje'. Een stadsdeel met veel geschiedenis, altijd in ontwikkeling. Om deze transitie te communiceren was een duidelijke stijl nodig waar alle verschillende stakeholders de komende jaren een eigen invulling aan kunnen geven.

De visuele identiteit is geïnspireerd op het karakter van de buurt. Energiek, creatief en uniek. En het allerbelangrijkste, het staat niet stil. Het gebied transformeert. Dat willen we ook laten zien in de stijl en communicatie. Lokale initiatieven die deze wijk kleur geven kunnen de communicatiestijl gebruiken, aanpassen en aanvullen. Ook projectontwikkelaars kunnen de visuele stijl gebruiken om hun nieuwbouw projecten in de wijk mee te communiceren. Kortom, maak jij het gebied mooier, dan communiceer je dat in deze stijl.

Initiatief nemers zijn de ontwikkelaars van het gebied, CBRE, 3W en Brand, The Urban Agency. Voor al deze partijen ontwikkelen we een style-guide en social media guidelines. En wordt er gebouwd aan een online platform waar alle shops, events, stories, maar vooral het gevoel en sfeer van deze unieke plek worden getoond.