Project

Radio 10

We designed a new brand identity for Radio 10. After decades of being a golden oldies station, we relaunched Radio 10 as a fresh, vibrant, greatest hits music station for young adults. We redesigned their new identity and developed several campaigns to introduce their new DJ's.

Client

Radio 10

Radio 10 Gold (the old name) was a well known brand in the Netherlands. Famous for its non-stop music and its ‘remember the good old days’ tone of voice. After being successful for several years the station kind of lost its audience and was on the verge of extinction. In 2013 the station changed owners and was turned into a feel good station that plays the best pop, rock and dance hits of the last 3 decades. It focusses on men and (mostly) women between the age of 20 and 40. Special thanks to Mark Janssen (photography, director) and OneSize (edit and post-production).

Wat ik prettig vind aan Das Buro is de nuchtere no nonsens aanpak. Ze snappen in welke markt wij zitten en geven ons ook tegengas daar waar nodig. Geen vermoeiend reclamegezeur, maar gewoon concreet goed werk. Ik zeg het niet vaak, maar het is altijd een genoegen de facturen van Das Buro te ontvangen, niet alleen omdat ze er altijd een persoonlijke grappige boodschap opzetten, maar ook omdat ik dan weet dat we weer een kadootje hebben gekregen in de vorm van goed creatief en effectief werk.

Carlo de Boer, directeur Radio 10 en 100%NL